Дори и най-опитният развъдчик на кучета може да се изгуби сред разнообразието от марки и видове суха кучешка храна. Трудно е недвусмислено да се определи коя храна е по-добра, тъй като всяко куче има свои собствени характеристики, в съответствие с които храната е избрана. Има основни критерии, които ще ви помогнат да изберете марка с необходимия набор от съставки в състава.
Решете от каква храна се нуждаете да закупите в момента за Вашето куче – основна (ежедневна) или лечебна.
Ако Вашето куче няма здравословни проблеми, нормалната пълноценна храна за кучета ще свърши работа. Терапевтичното хранене трябва да се закупува в случай на заболявания, например за животни с артрит, храносмилателни проблеми и склонност към алергии.
Когато избирате кучешка храна, много фактори са важни – хранителна стойност, вкус, форма и текстура на гранулите, цена и т.н. Това, което работи за кучето на вашия приятел, може да не работи непременно за вашия домашен любимец.
Ако кучето не харесва храната, която сте купили, не го насилвайте да яде. Купете малки опаковки от различни храни, така че Вашият домашен любимец сам да избере това, което му харесва. И купувайте от тази храна за него, не я сменяйте.
Висококачествената храна съдържа всички необходими зеленчуци, които кучето няма да яде пресни, но са полезни за тялото му.
Възрастта на домашния любимец.
Кучетата се нуждаят от различни видове храна на различни етапи от живота. Сред кучешката храна от премиум и супер-премиум клас се открояват цели серии за всички възрасти. От две седмици след раждането се предлагат начални храни, от 2 до 10 месеца – Junior, от 1 година до 8 години – Adult, от 6-8 години и повече – Senior. Именно това разделение ви позволява да задоволите всички нужди на животното на различни етапи от живота му.
Размерът на кучето има значение за избора на правилната храна за него.
За собствениците на средно големи кучета този критерий не е основен, но за миниатюрни и големи животни е по-добре да закупите храна, специално създадена, като се вземат предвид техните характеристики.